Kody rabatowe


Moduł Kody rabatowe w Caterings pozwala na tworzenie kodów rabatowych dodających zniżki kwotowe lub procentowe do zamówień Twoich klientów.


Spis treści


  1. Gdzie znaleźć sekcję kodów rabatowych?
  2. Informacje podstawowe
  3. Zakres działania
  4. Ograniczenia użycia
  5. Ograniczenia lokalizacyjne
  6. Import / Eksport kodów rabatowych
  7. Filtrowanie listy "Kodów Rabatowych"  
  8. Historia (archiwum) wykorzystania kodów rabatowych
  9. Edycja i usuwania kodu rabatowego
  10. Dodatkowe wsparcie

Gdzie znaleźć sekcję kodów rabatowych?


Aby dodać lub zmodyfikować kody rabatowe, przejdź do sekcji Cenniki >> Kody Rabatowe


Sekcja kodów rabatowych
Podgląd panelu tworzenia kodu rabatowego
Dla kodów rabatowych możesz wprowadzić szereg różnych parametrów warunkujących sposób działania tych kodów.

Opis każdego z tych parametrów znajdziesz poniżej:


Informacje podstawowe


  • Treść kodu - unikalna nazwa kodu (nazwy kodów nie mogą się powtarzać)

    Po utworzeniu kodu możesz później zmienić jego nazwę. Wymaga to każdorazowego potwierdzenia tej operacji.

  • Opis - widoczny jest jedynie dla administratorów, nie będzie on widoczny po stronie klienta.


  • Wartość kodu rabatowego - możesz wybrać wartość procentową lub kwotową. Ta wartość będzie odjęta od kosztu zamówienia po zastosowaniu kodu w procesie składania zamówienia.


  • Ilość generowanych kodów - ten parametr pozwala na utworzenie wielu kodów na raz.

    Przykładowo: Chcesz w ramach kampanii marketingowej utworzyć 100 unikalnych kodów dla klientów.

    W tym celu w rubryce "Ilość generowanych kodów rabatowych" wpisz "100"


    ❗UWAGA, aby zadziałało to poprawnie, należy w nazwie kodu (pierwszy parametr) wprowadzić nazwę z użyciem znaku gwiazdki " * ",


    👉Przykładowo, gdy wprowadzisz nazwę "KOD-***" i wprowadzisz wartość "100" w omawianym parametrze, to system, po zapisaniu utworzy 100 kodów, gdzie pod gwiazdki będą podstawione losowe znaki, przykładowo "KOD-A02", "KOD-3ZW", "KOD-IP3" itd.


Zakres działania


  • Dotyczy wybranych diet - włącz tę opcję i wybierz konkretne diety, jeśli chcesz ograniczyć wykorzystanie tworzonego kodu tylko do wybranych diet


  • Zastosuj do dodatków - domyślnie kod rabatowy nie będzie wpływał na cenę "Dodatków" do diety. Po włączeniu tej opcji będzie również wliczany do "Dodatków"


  • Dezaktywuj rabaty diety przy użyciu kodu - aktywacja tej opcji sprawia, że w przypadku, gdy do zamówienia miałby być naliczony tzw. "Rabat systemowy" , będzie on wyłączony i będzie użyty tylko rabat wynikający z zastosowania kodu rabatowego

    Domyślnie te rabaty będą się na siebie nakładać. W pierwszej kolejności będzie naliczony "rabat systemowy", a następnie, po naliczeniu tego rabatu, będzie naliczony rabat z "kodu rabatowego"


    👉 W TYM ARTYKULE dowiesz się więcej na temat "Rabatów systemowych"  👈



Ograniczenia użycia


  • Tylko admin może użyć kodu - po aktywacji ten opcji, użycie kodu będzie ograniczone do użytku tylko przez administratorów, klienci nie będą mogli go wykorzystać przy składaniu zamówienia
  • Tylko na pierwsze zamówienie - po aktywacji tej opcji, tworzony kod rabatowy będzie możliwy do wykorzystania tylko do pierwszego zamówienia na koncie klienta
  • Ważny od/Ważny do - ograniczenie daty od/do warunkujące dla jakich dat
  • Limit użycia - maksymalna ilość łącznych użyć kodu przez wszystkich użytkowników.
  • Limit użycia na użytkownika - maksymalna ilość łącznych użyć kodu przez jednego poszczególnego klienta.


    👉 Przykładowo:  Wpisując "1" - każdy klient będzie mógł użyć kodu na swoim koncie tylko jeden raz.

  • Limit użycia na odnowienia subskrypcji - opcja ta pozwala ograniczyć ilość użyć kodu w "Zamówieniach Subskrypcyjnych".


    👉 Przykładowo: Gdy wprowadzisz tu wartość "10", najbliższe 10 "odnowień subskrypcji będzie miało zaaplikowany rabat, a już 11-ste odnowienie będzie płatne w pełnej cenie.

    Pierwszy dzień subskrypcji nie jest traktowany jako "odnowienie". Czyli w przypadku takiego zamówienia subskrypcyjnego, rabat zaaplikuje się łącznie na 11 dni - pierwszy dzień + 10 odnowień.


  • Minimalna wartość zamówienia - kwota od której kod będzie mógł być użyty w zamówieniu. Gdy w koszyku kwota nie przekroczy tej wprowadzonej - dla klienta będzie  wyświetlony komunikat o minimalnej wartości zamówienia.



Ograniczenia lokalizacyjne


Ta sekcja pozwala ograniczać działanie kodów rabatowych do konkretnych obszarów geograficznych. Dzięki temu możesz precyzyjnie kontrolować zasięg Twoich akcji marketingowych i optymalizować koszty kampanii oraz eksplorować nowe rynki.


Jak to działa?

  1. W sekcji „Ograniczenia lokalizacji" zaznacz opcję „Kod rabatowy działa tylko dla wybranych lokalizacji"
  2. Kliknij przycisk „DODAJ KODY POCZTOWE"

    • Ważne: W oknie importu pobierz przykładowy plik jako wzorzec. Importowany plik musi być koniecznie sformatowany wg. szablonu, aby został poprawnie przetworzony
    • Przygotuj plik w formacie CSV zawierający kody pocztowe, dla których kod rabatowy ma być aktywny.

      ( Format: .csv    - nie obsługujemy plików Excel, jeden kod pocztowy w każdym wierszu)


      💡Wskazówka: Opcjonalnie możesz do tego celu pobrać listę kodów pocztowych z wprowadzonych na Twoim koncie stref:


    • Wybierz  plik CSV i kliknij „Załaduj"



      Po dodaniu pliku i kliknięciu "Dodaj kody pocztowe" system automatycznie:

    • Sprawdzi poprawność formatów kodów
    • Usunie duplikaty
    • Pokaże podsumowanie importu


3.Edycja i zarządzanie

    • Aktualizacja listy kodów: Aby zmienić listę kodów pocztowych, załaduj nowy plik CSV.

      Uwaga: nowy plik całkowicie zastąpi poprzednią listę - nie ma możliwości dodawania pojedynczych kodów.

  1. Podczas użycia kodu rabatowego przez klienta:
    • system sprawdza adres dostawy (pole „kod pocztowy”),
    • jeśli kod pocztowy klienta jest na liście  rabat będzie zastosowany
    • jeśli nie, klient otrzyma komunikat: „Kod rabatowy nie obowiązuje w Twojej lokalizacji”.
    • parametr lokalizacji współdziała z pozostałymi parametrami kodu rabatowego


Import / Eksport kodów rabatowych


W sekcji kodów rabatowych możesz importować i eksportować listy kodów rabatowych.


Import:

Aby zaimportować listę kodów rabatowych na podstawie pliku, w sekcji listy kodów rabatowych kliknij "Importuj kody rabatowe", aby wyświetlić moduł importu.


Zalecane jest, aby najpierw pobrać przykładowy plik importu i na jego podstawie uzupełnić tabelę.

Dane z pliku przetworzą się poprawnie tylko jeśli będą one w podanym formacie.


Po przygotowaniu pliku kliknij "Wybierz plik CSV/XLS" i dodaj plik, a następnie kliknij "Importuj".


Eksport:

Kody rabatowe możesz też eksportować do plik CSV/XLS.

W tym celu w sekcji listy kodów rabatowych kliknij "Eksportuj" i wybierz dogodny format pliku.



Filtrowanie listy "Kodów Rabatowych"  


Listę kodów rabatowych możesz filtrować  po nazwie, wartości i aktywności.

Wystarczy kliknąć pole nad kolumną i wpisać wartość do filtrowania.


Historia (archiwum) wykorzystania kodów rabatowych


Każdy z aktywnych kodów rabatowych ma zapisywaną "historię użycia".

Możesz to sprawdzić, klikając ikonę "oka" po prawej stronie sekcji:


Ikona historii aktywności

Podgląd historii wykorzystania kodu

Edycja i usuwania kodu rabatowego


Kody rabatowe możesz usuwać i edytować.


Usuwanie:

Kliknij ikonę kosza po prawej stronie sekcji:



Edycja:

Kliknij ikonę ołówka po prawej stronie sekcji:

Uwaga: W aktywnym kodzie rabatowym możesz edytować tylko te parametry, które nie bę


Dodatkowe wsparcie

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej na temat kodów rabatowych lub potrzebujesz dodatkowego wsparcia, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem Customer Support.

Skontaktujesz się z nami poprzez czat dostępny po zalogowaniu się do systemu lub email -support@caterings.pl

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za feedback Wystąpił problem podczas oceny artykułu.

Wciąż potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami