Kody rabatowe
Moduł Kody rabatowe w Caterings pozwala na tworzenie kodów rabatowych dodających zniżki kwotowe lub procentowe do zamówień Twoich klientów.
Spis treści
- Gdzie znaleźć sekcję kodów rabatowych?
- Informacje podstawowe
- Zakres działania
- Ograniczenia użycia
- Ograniczenia lokalizacyjne
- Import / Eksport kodów rabatowych
- Filtrowanie listy "Kodów Rabatowych"
- Historia (archiwum) wykorzystania kodów rabatowych
- Edycja i usuwania kodu rabatowego
- Dodatkowe wsparcie
Gdzie znaleźć sekcję kodów rabatowych?
Aby dodać lub zmodyfikować kody rabatowe, przejdź do sekcji Cenniki >> Kody Rabatowe
Opis każdego z tych parametrów znajdziesz poniżej:
Informacje podstawowe
Treść kodu - unikalna nazwa kodu (nazwy kodów nie mogą się powtarzać)
Po utworzeniu kodu możesz później zmienić jego nazwę. Wymaga to każdorazowego potwierdzenia tej operacji.

Opis - widoczny jest jedynie dla administratorów, nie będzie on widoczny po stronie klienta.
Wartość kodu rabatowego - możesz wybrać wartość procentową lub kwotową. Ta wartość będzie odjęta od kosztu zamówienia po zastosowaniu kodu w procesie składania zamówienia.
Ilość generowanych kodów - ten parametr pozwala na utworzenie wielu kodów na raz.
Przykładowo: Chcesz w ramach kampanii marketingowej utworzyć 100 unikalnych kodów dla klientów.
W tym celu w rubryce "Ilość generowanych kodów rabatowych" wpisz "100"
❗UWAGA, aby zadziałało to poprawnie, należy w nazwie kodu (pierwszy parametr) wprowadzić nazwę z użyciem znaku gwiazdki " * ",
👉Przykładowo, gdy wprowadzisz nazwę "KOD-***" i wprowadzisz wartość "100" w omawianym parametrze, to system, po zapisaniu utworzy 100 kodów, gdzie pod gwiazdki będą podstawione losowe znaki, przykładowo "KOD-A02", "KOD-3ZW", "KOD-IP3" itd.
Zakres działania
Dotyczy wybranych diet - włącz tę opcję i wybierz konkretne diety, jeśli chcesz ograniczyć wykorzystanie tworzonego kodu tylko do wybranych diet

Zastosuj do dodatków - domyślnie kod rabatowy nie będzie wpływał na cenę "Dodatków" do diety. Po włączeniu tej opcji będzie również wliczany do "Dodatków"
Dezaktywuj rabaty diety przy użyciu kodu - aktywacja tej opcji sprawia, że w przypadku, gdy do zamówienia miałby być naliczony tzw. "Rabat systemowy" , będzie on wyłączony i będzie użyty tylko rabat wynikający z zastosowania kodu rabatowego
Domyślnie te rabaty będą się na siebie nakładać. W pierwszej kolejności będzie naliczony "rabat systemowy", a następnie, po naliczeniu tego rabatu, będzie naliczony rabat z "kodu rabatowego"
👉 W TYM ARTYKULE dowiesz się więcej na temat "Rabatów systemowych" 👈
Ograniczenia użycia
- Tylko admin może użyć kodu - po aktywacji ten opcji, użycie kodu będzie ograniczone do użytku tylko przez administratorów, klienci nie będą mogli go wykorzystać przy składaniu zamówienia
- Tylko na pierwsze zamówienie - po aktywacji tej opcji, tworzony kod rabatowy będzie możliwy do wykorzystania tylko do pierwszego zamówienia na koncie klienta
- Ważny od/Ważny do - ograniczenie daty od/do warunkujące dla jakich dat
- Limit użycia - maksymalna ilość łącznych użyć kodu przez wszystkich użytkowników.
Limit użycia na użytkownika - maksymalna ilość łącznych użyć kodu przez jednego poszczególnego klienta.
👉 Przykładowo: Wpisując "1" - każdy klient będzie mógł użyć kodu na swoim koncie tylko jeden raz.
Limit użycia na odnowienia subskrypcji - opcja ta pozwala ograniczyć ilość użyć kodu w "Zamówieniach Subskrypcyjnych".
👉 Przykładowo: Gdy wprowadzisz tu wartość "10", najbliższe 10 "odnowień subskrypcji będzie miało zaaplikowany rabat, a już 11-ste odnowienie będzie płatne w pełnej cenie.
Pierwszy dzień subskrypcji nie jest traktowany jako "odnowienie". Czyli w przypadku takiego zamówienia subskrypcyjnego, rabat zaaplikuje się łącznie na 11 dni - pierwszy dzień + 10 odnowień.
- Minimalna wartość zamówienia - kwota od której kod będzie mógł być użyty w zamówieniu. Gdy w koszyku kwota nie przekroczy tej wprowadzonej - dla klienta będzie wyświetlony komunikat o minimalnej wartości zamówienia.
Ograniczenia lokalizacyjne
Ta sekcja pozwala ograniczać działanie kodów rabatowych do konkretnych obszarów geograficznych. Dzięki temu możesz precyzyjnie kontrolować zasięg Twoich akcji marketingowych i optymalizować koszty kampanii oraz eksplorować nowe rynki.
Jak to działa?
- W sekcji „Ograniczenia lokalizacji" zaznacz opcję „Kod rabatowy działa tylko dla wybranych lokalizacji"
- Kliknij przycisk „DODAJ KODY POCZTOWE"

- Ważne: W oknie importu pobierz przykładowy plik jako wzorzec. Importowany plik musi być koniecznie sformatowany wg. szablonu, aby został poprawnie przetworzony
Przygotuj plik w formacie CSV zawierający kody pocztowe, dla których kod rabatowy ma być aktywny.
( Format:
.csv- nie obsługujemy plików Excel, jeden kod pocztowy w każdym wierszu)💡Wskazówka: Opcjonalnie możesz do tego celu pobrać listę kodów pocztowych z wprowadzonych na Twoim koncie stref:

Wybierz plik CSV i kliknij „Załaduj"

Po dodaniu pliku i kliknięciu "Dodaj kody pocztowe" system automatycznie:
- Sprawdzi poprawność formatów kodów
- Usunie duplikaty
Pokaże podsumowanie importu
3.Edycja i zarządzanie
Aktualizacja listy kodów: Aby zmienić listę kodów pocztowych, załaduj nowy plik CSV.
❗Uwaga: nowy plik całkowicie zastąpi poprzednią listę - nie ma możliwości dodawania pojedynczych kodów.
- Podczas użycia kodu rabatowego przez klienta:
- system sprawdza adres dostawy (pole „kod pocztowy”),
- jeśli kod pocztowy klienta jest na liście rabat będzie zastosowany
- jeśli nie, klient otrzyma komunikat: „Kod rabatowy nie obowiązuje w Twojej lokalizacji”.
- parametr lokalizacji współdziała z pozostałymi parametrami kodu rabatowego
Import / Eksport kodów rabatowych
W sekcji kodów rabatowych możesz importować i eksportować listy kodów rabatowych.
Import:
Aby zaimportować listę kodów rabatowych na podstawie pliku, w sekcji listy kodów rabatowych kliknij "Importuj kody rabatowe", aby wyświetlić moduł importu.
Zalecane jest, aby najpierw pobrać przykładowy plik importu i na jego podstawie uzupełnić tabelę.
Dane z pliku przetworzą się poprawnie tylko jeśli będą one w podanym formacie.

Po przygotowaniu pliku kliknij "Wybierz plik CSV/XLS" i dodaj plik, a następnie kliknij "Importuj".
Eksport:
Kody rabatowe możesz też eksportować do plik CSV/XLS.
W tym celu w sekcji listy kodów rabatowych kliknij "Eksportuj" i wybierz dogodny format pliku.

Filtrowanie listy "Kodów Rabatowych"
Listę kodów rabatowych możesz filtrować po nazwie, wartości i aktywności.
Wystarczy kliknąć pole nad kolumną i wpisać wartość do filtrowania.

Historia (archiwum) wykorzystania kodów rabatowych
Każdy z aktywnych kodów rabatowych ma zapisywaną "historię użycia".
Możesz to sprawdzić, klikając ikonę "oka" po prawej stronie sekcji:
Edycja i usuwania kodu rabatowego
Kody rabatowe możesz usuwać i edytować.
Usuwanie:
Kliknij ikonę kosza po prawej stronie sekcji:

Edycja:
Kliknij ikonę ołówka po prawej stronie sekcji:
❗Uwaga: W aktywnym kodzie rabatowym możesz edytować tylko te parametry, które nie bę

Dodatkowe wsparcie
Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej na temat kodów rabatowych lub potrzebujesz dodatkowego wsparcia, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem Customer Support.
Skontaktujesz się z nami poprzez czat dostępny po zalogowaniu się do systemu lub email -support@caterings.pl


