Dane i zgody - konfiguracja danych i ustawień zgód marketingowych

W sekcji Konfiguruj markę >> Dane i zgody możesz wprowadzić podstawowe dane Twojej marki, a także skonfigurować opcje zgód marketingowych.


SPIS TREŚCI:

⠀⠀⠀- Wybór kanałów komunikacji i konfiguracja treści zgód

⠀⠀⠀- Konfiguracja bonusów za akceptację zgód marketingowych

⠀⠀⠀ - Wyłączanie zgód marketingowych

⠀⠀⠀- Aktualizacja zgód marketingowych




Dane Marki


W tym panelu znajdziesz następujące opcje:


Nazwa marki: To jest nazwa Twojej marki, która będzie wyświetlana w panelu klienta. Jest to ważne dla identyfikacji i jednoznacznego przedstawienia marki klientom.

Domena główna: W tym polu wprowadź adres URL / internetowy, pod którym dostępny będzie Twój panel klienta. Przykładowo, może to być "fajnycatering.pl" 

Skrót: To skrót nazwy Twojej marki, który będzie wyświetlać się w miejscach z ograniczoną przestrzenią roboczą. Przykładowo, gdy Twoja marka nazywa się "Fajny Catering", możesz użyć jako skrótu "FC"

Adres e-mail: Wprowadzony tutaj adres e-mail będzie używany do odbierania wszelkich powiadomień systemowych/administracyjnych dotyczących działania Twojej marki i panelu.

Dostępny jest szereg powiadomień systemowych, które możesz dowolnie konfigurować. TUTAJ dowiesz się więcej na temat tych powiadomień.

Dodatkowo pod tym adresem będą wysyłane też wszystkie automatyczne wiadomości do klientów, np. na temat potwierdzenia dostarczenia torby czy problemów z przetworzeniem płatności.


Numer infolinii dla klientów: To pole służy do wprowadzenia numeru telefonu, który jest dedykowany dla klientów marki. Numer infolinii jest widoczny w przesyłanych mailach. Dzięki temu klienci mają łatwy dostęp do kontaktu z obsługą klienta i mogą skorzystać z infolinii w przypadku pytań, wątpliwości czy potrzeby uzyskania dodatkowej pomocy.

Rynek sprzedaży

Możliwe opcje do wyboru:

  • Polska
  • Czechy

Część cateringów korzystających z systemu Caterings.pl rozszerza swoją działalność na obszar Czech. Ty również możesz!

Opisana tutaj opcja pozwoli zmienić ustawienia raportów - gdy wybierzesz opcję "Czechy", w sekcjach raportów pojawi się dodatkowa opcja "Generuj PDF/XLS [CZ]"

Dla marki z wybranym w konfiguracji marki rynkiem sprzedaży “Czechy”

Co stanie się po wyborze opcji "Chechy"?

Na Wszystkich raportach produkcyjnych:

  1. Dostępne będą dodatkowe przyciski np. Generuj PDF - CZ oraz Generuj XLS -[CZ], po wybraniu których generowane będą pliki w języku danego kraju



  1. Weryfikacja pola NIP dostosowana jest do jego czeskiego odpowiednika - DIČ
  2. Faktury wystawiane są w wersji dwujęzycznej PL-CZ

Marka Foodsi - Jeśli oferujesz swoje usługi poprzez portal Foodsi, masz możliwość dodatkowych opcji konfiguracji. Po zaznaczeniu tej opcji zyskach do nich dostęp. Więcej na ten temat dowiesz się w dedykowanym artykułu. KLIKNIJ TUTAJ, aby przejść do artykułu

Regulamin i zgody


W drugiej dostępnej tutaj zakładce "Regulamin i zgody" znajdziesz opcje dotyczące regulaminu i preferencji zgód marketingowych przetwarzanych w Twoim panelu.

Treść regulaminu korzystania z serwisu: Tutaj wprowadź tekst akceptacji treści regulaminu. Zalecane jest, aby w tym miejscu dodać link do pełnej treści regulaminu. Taką podstronę regulaminu możesz stworzyć w panelu caterings, w sekcji CMS >> Kreator podstron


Zgody marketingowe

W tej sekcji skonfigurujesz i aktywujesz wybrane treści zgód marketingowych dla każdego z kanałów komunikacji (e-mail, sms, telefon).


Zgody te wyrażane są przez klientów w momencie zakładania konta.


💡Zalecane jest, aby w treści zgody zamieścić nazwę Twojego podmiotu. Tutaj przykładowa, sugerowana treść takiej zgody:


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich ww. danych osobowych przez [TU WSTAW PEŁNĄ NAZWĘ PODMIOTU], w celu przekazywania mi informacji handlowych, w tym marketingu bezpośredniego, w formie wiadomości Email na wskazany przeze mnie adres.

Jednocześnie oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a, że przysługuje mi prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie i nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.



Bonusy / punkty do skarbonki za udzielenie zgody

Aby zachęcić klientów do wyrażenia zgód marketingowych, możesz aktywować opcję przydzielania punktów do skarbonki za wyrażenie takiej zgody.

Uwaga: Bonus będzie przyznawany tylko w momencie zakładania konta. W późniejszym etapie punkty skarbonki nie będą automatycznie przyznawane.



Do tego celu:

  1. Zaznacz wskazany "checkbox", oraz wprowadź informację dla klienta na temat bonusu za wyrażenie zgody


  2. W sekcji Cenniki >> Konfiguracja skarbonki wprowadź ilości punktów, które mają być przyznawane klientowi za wyrażenie danej zgody



Dezaktywacja zgód

📢📢📢 UWAGA 📢📢📢

Dezaktywując zgodę, skasujesz wszystkie udzielone dotychczas przez klientów zgody! Usunięcie dotychczasowych zgód jest procesem nieodwracalnym.


Aby dezaktywować daną zgodę, odznacz "checkbox" przy odpowiednim polu i kliknij "Zapisz"

Informacje ogólne.png


Aktualizowanie Treści zgód

Po edycji treści zgód i zapisaniu ich, musisz podjąć decyzję czy wraz ze zmianą treści system ma skasować/zresetować dotychczas zebrane zgody, czy je zachować.

Uwaga: Po wybraniu opcji zresetowania, dotychczas wyrażone zgody dla tego kanału komunikacji zostaną bezpowrotnie zresetowane!

Informacje ogólne.jpg


Najczęściej zadawane pytania

Czy w polach treści regulaminu i zgód mogę dodawać linki oraz formatować tekst?

Tak, zarówno w polach zgód, jak i regulaminu możesz stosować znaczniki HTML. Umożliwia to m.in.:

  • dodanie odnośników (<a href="..."> ), dzięki którym klient może przejść do stron z pełnymi informacjami,
  • pogrubienie tekstu (<b>...</b> lub <strong>...</strong> ),
  • kursywę (<i>...</i> lub <em>...</em> ),
  • inne podstawowe formatowanie HTML.

Dzięki temu możesz w czytelny sposób przedstawić najważniejsze informacje i zapewnić dostęp do szczegółowych warunków zgód oraz regulaminów.


Czy mogę pobrać dane o klientach i ich zgodach?

Tak. Do dnia wdrożenia nowego modelu zgód marketingowych możesz pobrać zestawienie danych osobowych wraz ze stanem zgody marketingowej. Eksportu danych dokonasz, wchodząc na podstronę Obsługa klienta > Klienci i kliknięciu "Eksportuj".


Czy muszę mieć wszystkie trzy zgody (email, SMS, telefon)? Czy mogę zbierać tylko zgodę na email, a pominąć SMS i telefon?

Nie. Można zbierać dowolne zgody – nawet żadnej. Każdy Catering decyduje samodzielnie, które kanały chce obsługiwać i które zgody będą aktywne.


Dlaczego dodaliśmy osobne pole na treść komunikatu o benefitach za zgodę?

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – "Prawo Komunikacji Elektronicznej", wprowadziliśmy nowy, zgodny z RODO model pozyskiwania i zarządzania zgodami marketingowymi.

Dodatkowe wsparcie

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej na temat ustawień zgód marketingowych lub potrzebujesz dodatkowego wsparcia, zapraszamy do kontaktu z naszym zespołem Customer Support.

Skontaktujesz się z nami poprzez czat dostępny po zalogowaniu się do systemu lub email -support@caterings.pl

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za feedback Wystąpił problem podczas oceny artykułu.

Wciąż potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami