Problem z logowaniem do systemu Caterings
Czasem, wskutek błędu sesji, Caterings nie pozwala się zalogować. Zazwyczaj wyświetlany jest wtedy komunikat o błędzie i konieczności odświeżenia, który nie znika po automatycznym ani ręcznym odświeżeniu strony.
Problem może dotyczyć zarówno pracowników, jak i konsumentów. Rozwiązanie jest w obu przypadkach takie samo.
Najpierw trzeba się upewnić, że jest to problem lokalny. Najłatwiej sprawdzić to, próbując zalogować się w oknie prywatnym/incognito przeglądarki (otwiera je skrót klawiszowy Ctrl+Shift+N).
Jeżeli logowanie do Cateringsa działa w tym trybie, a w zwykłym nie, to ewidentnie świadczy o jakimś problemie z plikami tymczasowymi - właśnie sposób obsługi plików tymczasowych odróżnia tryb prywatny od normalnego działania przeglądarki.
Jeżeli logowanie nie działa w trybie prywatnym, może, ale nie musi to świadczyć o tym, że problem jest po stronie systemu. Warto na wszelki wypadek sprawdzić, czy logowanie działa na innych urządzeniach z wykorzystaniem innych kont użytkowników.
Uwaga: Jeżeli na żadnym urządzeniu żaden użytkownik nie może się zalogować, konieczny może być kontakt z Działem Wsparcia Caterings za pomocą formularza dostępnego na dole tej strony w celu zgłoszenia awarii.
Jeżeli potwierdziło się, że problem dotyczy jednego urządzenia i konkretnej przeglądarki, najczęściej można go rozwiązać po prostu usuwając pliki tymczasowe. Opcję tę znajdziemy w ustawieniach przeglądarki, w sekcji związanej z prywatnością i bezpieczeństwem. Możemy też łatwo otworzyć właściwe okienko korzystając ze skrótu klawiszowego Ctrl+Shift+Delete.
Kluczowe jest tu usunięcie wszystkich plików cookie i danych witryn. Warto wybrać opcję “Od początku” i dopiero wtedy kliknąć “Wyczyść dane”. UWAGA: Spowoduje to wylogowanie ze wszystkich stron i aplikacji w używanej przeglądarce.
Następnie należy wrócić na stronę logowania i wykonać tzw. twarde odświeżenie strony, klikając na przycisk odświeżenia strony równocześnie trzymając wciśnięty przycisk Ctrl. Pomocny może być skrót klawiszowy Ctrl+F5 lub Ctrl+Shift+R.
Jeżeli wyczyszczenie plików tymczasowych i twarde odświeżenie nie pomaga, trzeba spróbować ręcznie usunąć dane strony. Aby to zrobić, trzeba:
- Kliknąć prawym klawiszem myszy na dowolne puste miejsce na stronie, na którą chcemy się zalogować i z menu kontekstowego wybrać Zbadaj (ang. Inspect)
- Po prawej albo na dole pojawi się okno konsoli dewelopera. Na górze jest pasek menu z ikonką “>>” - trzeba na nią kliknąć i wybrać Aplikacja (ang. Application)
- Następnie z menu po lewej wybieramy Magazyn (ang. Storage) i klikamy na przycisk Wyczyść dane witryny (ang. Clear site data). Warto zaznaczyć też pole “uwzględniając pliki cookie innych firm” (ang. “including third-party cookies”).
- Jako ostatni krok wykonujemy twarde odświeżenie strony (Ctrl+F5/Ctrl+Shift+R)
Powyższe zrzuty ekranu pochodzą z przeglądarki Chrome. W innych przeglądarkach konsola dewelopera może wyglądać nieco inaczej, a poszczególne elementy mogą nosić nieco inne nazwy, jednak zasada działania jest zawsze taka sama.
Po wykonaniu tych kroków powinno być możliwe zalogowanie. Gdyby to nie pomogło, prosimy skontaktować się z nami poprzez formularz na dole strony.