Integracja Caterings & Bitrix24
1.Synchronizacja kontaktów
a. przygotowanie webhook
- lokalizacja: https://***.bitrix24.pl/crm/configs/fields/ (w zaznaczone gwiazdkami miejsce należy podstawić własny identyfikator) → Kontakt → Dodaj pole
- utworzyć pola (nazewnictwo pól jest dowolne)
Nazwa | Typ |
Zgoda marketingowa | Tak/Nie |
Data dołączenia | Data |
b. tworzenie webhook
- lokalizacja: (wpisać w wyszukiwarce) Rest API → Import i eksport danych → Import klientów
- metoda: crm.contact.add (kliknąć “Zapisz”)
- skopiować wartość pola “Webhook do wywoływania REST API”
c. konfiguracja w systemie Caterings
- lokalizacja: Konfiguruj firmę → Narzędzia analityczne → Integracja Bitrix24
- pole “webhook client” uzupełniamy wartością z pkt b) iii - “Webhook do wywoływania REST API”
- pole “Identyfikator zgód marketingowych” oraz “Identyfikator daty utworzenia” uzupełniamy wartościami z https://***.bitrix24.pl/crm/configs/fields/CRM_CONTACT/ (w zaznaczone gwiazdkami miejsce należy podstawić własny identyfikator) → klikamy na polu → z adresu URL np. https://b24-4vu37s.bitrix24.pl/crm/configs/fields/CRM_CONTACT/edit/UF_CRM_1686039830216/ kopiujemy parametr UF_CRM_1686039830216 → wstawiamy w odpowiednie pole, np. “Identyfikator zgód marketingowych” - analogicznie postępujemy dla wszystkich pól
d. metody synchronizacji kontaktów
- masowa - dostępna z poziomu panelu administracyjnego w sekcji Konfiguruj firmę → Narzędzia analityczne → Integracja Bitrix24 → przycisk “Synchronizuj”. Synchronizacja wywołuje metodę, która kolejkuje wszystkich użytkowników i kolejno wysyła ich do Bitrix24
- pojedyncza - wywoływana jest w sytuacji utworzenia nowego konta (dodanie kontaktu) przez klienta lub wykonywania przez niego określonych czynności (aktualizacja kontaktu), tj. zakup diety, zmiana diety, zwiększenie liczby punktów skarbonki, itd.
2.Zdarzenia produktowe
- zdarzenia tego typu dotyczą wszystkich sytuacji gdy klient dokonał zakupu diety i został dla niego stworzony indywidualny produkt. Wówczas w panelu Bitrix24 tworzony jest nowy produkt, który zawiera informacje o tym zamówieniu.Zidentyfikować te produktu można po identyfikatorze, np. DIET_1_2_3_898657, gdzie ostatnia wartość to ID zamówionej diety z bazy Caterings.
- typy zdarzeń:
Nazwa | Działanie | Uwagi |
order | opłacenie zamówienia |
- przygotowanie webhook
- lokalizacja: https://***.bitrix24.pl/shop/settings/menu_catalog_attributes_25/ (w zaznaczone gwiazdkami miejsce należy podstawić własny identyfikator) → Utwórz
- utworzyć pola (nazewnictwo pól jest dowolne)
Nazwa | Typ |
Order id | Liczba |
Client id | Liczba |
Client email | String |
Client phone | String |
- tworzenie webook
- lokalizacja: (wpisać w wyszukiwarce) Rest API → Import i eksport danych → Inne
- metoda: crm.product.add (kliknąć “Zapisz”)
skopiować wartość pola “Webhook do wywoływania REST API”
3.Konfiguracja w systemie Caterings
b. Pole “webhook event” uzupełniamy wartością z pkt b)
c. “Webhook do wywoływania REST API"iiPola “Identyfikator numeru zamówienia”, “Identyfikator numeru klienta”, “Identyfikator adresu e-mail klienta” oraz “Identyfikator numeru telefonu klienta” uzupełniamy wartościami z https://***.bitrix24.pl/shop/settings/menu_catalog_attributes_25/ (w zaznaczone gwiazdkami miejsce należy podstawić własny identyfikator) → kliknięcie na wybranym polu → Kod symboliczny
English version: Document of Integration Caterings & Bitrix24.net
Sync your contacts
1. webhook preparation
2. location: https://***.bitrix24.pl/crm/configs/fields/ (you must fill in your own ID in the marked place) → Contact → Add field
3. create fields - field naming is free:
Name
Type
Marketing agreement
Yes No
Join date
Date
Creating webhooks
1. location: (enter in the search engine) Rest API → Data import and export → Customer import
2. method: crm.contact.add (click "Save")
3. copy the value of the "Webhook for calling REST API" field
Configuration in the Caterings system
1. location: Configure company → Analytics tools → Bitrix24 Integration
2. complete the “webhook client” field with the value from point b) iii - “Webhook for calling REST API”
3. fill in the field “Marketing consent ID” and “Creation date ID” with the values from https://***.bitrix24.pl/crm/configs/fields/CRM_CONTACT/ (your own ID should be entered in the marked place) → click on the field → from URL address, e.g. https://b24-4vu37s.bitrix24.pl/crm/configs/fields/CRM_CONTACT/edit/UF_CRM_1686039830216/ copy the UF_CRM_1686039830216 parameter → insert it into the appropriate field, e.g. "Marketing consent ID" - proceed in the same way for all fields
mass - available from the administration panel in the Configure company → Analytical tools → Bitrix24 integration, "sync" button. Sync calls a method that queues all users and sends them to user.com in turn
single - is called when the customer creates a new account (adding a contact) or performs certain activities (contact update), i.e. buying a diet, changing a diet, increasing the number of piggy bank points, etc.
events of this type apply to all situations where the customer has purchased a diet and an individual product has been created for him. Then a new product is created in the Bitrix24 panel that contains information about this order. These products can be identified by the identifier, e.g. DIET_1_2_3_898657, where the last value is the ID of the ordered diet from the Caterings database.
event types:
Name
Action
Comments
order
payment of the order
Webhook preparation
location: https://***.bitrix24.pl/shop/settings/menu_catalog_attributes_25/ (you must enter your own ID in the marked place) → Create
create fields - field naming is free
Name
Type
order id
Number
client id
Number
e-mail client
String
client phone
String
Creating webbooks
location: (enter in the search engine) Rest API → Data import and export → Other
method: crm.product.add (click "Save")
copy the value of the "Webhook for calling REST API" field
configuration in the Caterings system
location: Configure company → Analytics tools → Bitrix24 Integration
complete the “webhook event” field with the value from point b) iii - “Webhook for calling REST API”
fill in the fields “Order number ID”, “Customer number ID”, “Customer email address ID” and “Customer phone number ID” with values from https://***.bitrix24.pl/shop/settings/menu_catalog_attributes_25/ ( place your own identifier in the marked place) → click on the selected field → Symbolic code