Wskazówki konfiguracyjne dla dopasowania integracji User.com do przejścia na nowy model zgód marketingowych
W związku ze zmianą modelu działania, system nie będzie dłużej aktualizował wartości dotychczasowej zgody marketingowej (agreement_marketing
). Zamiast niej będą przesyłane trzy osobne zgody dla kanałów komunikacji:
email_consent
– zgoda na kontakt mailowysms_consent
– zgoda na kontakt SMSphone_consent
– zgoda na kontakt telefoniczny
Zmiany te umożliwiają precyzyjne targetowanie oraz zgodność z przepisami RODO i nowym prawem komunikacji elektronicznej.
Jak dodać nowe pola pod zgody marketingowe
Aby obsłużyć nowy model zgód w User.com, należy ręcznie dodać pola dodatkowe w systemie:
- Zaloguj się do User.com
- Przejdź do sekcji ustawień atrybutów użytkownika (settings > app settings > user data and events > user attributes)
- Utwórz kolejno 3 pola:
- email_consent (typ pola: boolean) - zgoda mrkt. na kontakt mailowy
- sms_consent (typ pola: boolean) - zgoda mrkt. na kontakt SMS
- phone_consent (typ pola: boolean) - zgoda na kontakt telefoniczny
Dostosuj automatyzacje wykorzystujące stary model zgód marketingowych
Zalecamy dokładny przegląd wszystkich automatyzacji, które wykorzystywały dotychczasową zgodę ogólną (agreement_marketing
), w tym:
- kampanie e-mail (powitalne, retencyjne, promocyjne)
- reguły inicjujące wysyłkę po wyrażeniu zgody
- segmentacje kontaktów oparte na zgodach
- dynamiczne treści warunkowane stanem zgody
Zaktualizuj logikę do korzystania z trzech nowych pól (email_consent
, sms_consent
, phone_consent
). W razie wątpliwości, skontaktuj się z zespołem wsparcia User.com.
Termin przejścia na nowy model zgód oraz okres przejściowy
1.07.2025 następuje przejście na nowy model zgód.
W okresie przejściowym dla utrzymania aktualnego sposobu integracji, będą przesyłane również dane w zgodzie ze starymi założeniami, stare pole "marketing_terms" będzie przesyłane w oparciu o stan zgody marketingowej e-mail
15.07.2025 następuje koniec okresu przejściowego. Od tego dnia zaprzestajemy jakiekolwiek obsługi starej zgody marketingowej w ramach integracji marketing automation.