Wskazówki konfiguracyjne dla dopasowania integracji User.com do przejścia na nowy model zgód marketingowych


W związku ze zmianą modelu działania, system nie będzie dłużej aktualizował wartości dotychczasowej zgody marketingowej (agreement_marketing). Zamiast niej będą przesyłane trzy osobne zgody dla kanałów komunikacji:

  • email_consent – zgoda na kontakt mailowy
  • sms_consent – zgoda na kontakt SMS
  • phone_consent – zgoda na kontakt telefoniczny

Zmiany te umożliwiają precyzyjne targetowanie oraz zgodność z przepisami RODO i nowym prawem komunikacji elektronicznej.


Jak dodać nowe pola pod zgody marketingowe

Aby obsłużyć nowy model zgód w User.com, należy ręcznie dodać pola dodatkowe w systemie:

  1. Zaloguj się do User.com
  2. Przejdź do sekcji ustawień atrybutów użytkownika (settings > app settings > user data and events > user attributes)

  1. Utwórz kolejno 3 pola:
    • email_consent (typ pola: boolean) - zgoda mrkt. na kontakt mailowy
    • sms_consent (typ pola: boolean) - zgoda mrkt. na kontakt SMS
    • phone_consent (typ pola: boolean) - zgoda na kontakt telefoniczny



Dostosuj automatyzacje wykorzystujące stary model zgód marketingowych

Zalecamy dokładny przegląd wszystkich automatyzacji, które wykorzystywały dotychczasową zgodę ogólną (agreement_marketing), w tym:

  • kampanie e-mail (powitalne, retencyjne, promocyjne)
  • reguły inicjujące wysyłkę po wyrażeniu zgody
  • segmentacje kontaktów oparte na zgodach
  • dynamiczne treści warunkowane stanem zgody

Zaktualizuj logikę do korzystania z trzech nowych pól (email_consent , sms_consent , phone_consent). W razie wątpliwości, skontaktuj się z zespołem wsparcia User.com.


Termin przejścia na nowy model zgód oraz okres przejściowy

1.07.2025 następuje przejście na nowy model zgód.

W okresie przejściowym dla utrzymania aktualnego sposobu integracji, będą przesyłane również dane w zgodzie ze starymi założeniami, stare pole "marketing_terms" będzie przesyłane w oparciu o stan zgody marketingowej e-mail

15.07.2025 następuje koniec okresu przejściowego. Od tego dnia zaprzestajemy jakiekolwiek obsługi starej zgody marketingowej w ramach integracji marketing automation.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za feedback Wystąpił problem podczas oceny artykułu.

Wciąż potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami