Wskazówki konfiguracyjne dla dopasowania integracji GetResponseż do przejścia na nowy model zgód marketingowych


W związku ze zmianą modelu działania, system nie będzie dłużej aktualizował wartości dotychczasowej zgody marketingowej (marketing_terms ). Zamiast niej będą przesyłane trzy osobne zgody dla kanałów komunikacji:

  • email_consent – zgoda na kontakt mailowy
  • sms_consent – zgoda na kontakt SMS
  • phone_consent – zgoda na kontakt telefoniczny

Zmiany te umożliwiają precyzyjne targetowanie oraz zgodność z przepisami RODO i nowym prawem komunikacji elektronicznej.


Jak dodać nowe pola pod zgody marketingowe

Aby obsłużyć nowy model zgód w GetResponse, należy ręcznie dodać pola dodatkowe w systemie:

  1. Zaloguj się do GetResponse
  2. Przejdź do Narzędzia → Kontakty → Pola dodatkowe https://app.getresponse.com/custom-fields

  1. Kliknij „Create custom field”

    Utwórz kolejno 3 pola:

    • email_consent
    • sms_consent
    • phone_consent

      Konfiguracja każdego pola:

    • Typ danych: Tekst (Text)
    • Format prezentacji: Single answer
    • Lista wartości: Tak , Nie



Dostosuj automatyzacje wykorzystujące stary model zgód marketingowych

Zalecamy dokładny przegląd wszystkich automatyzacji, które wykorzystywały dotychczasową zgodę ogólną (marketing_terms ), w tym:

  • kampanie e-mail (powitalne, retencyjne, promocyjne)
  • reguły inicjujące wysyłkę po wyrażeniu zgody
  • segmentacje kontaktów oparte na zgodach
  • dynamiczne treści warunkowane stanem zgody

Zaktualizuj logikę do korzystania z trzech nowych pól (email_consent , sms_consent , phone_consent ). W razie wątpliwości, skontaktuj się z zespołem wsparcia GetResponse.


Termin przejścia na nowy model zgód oraz okres przejściowy

1.07.2025 następuje przejście na nowy model zgód.

W okresie przejściowym dla utrzymania aktualnego sposobu integracji, będą przesyłane również dane w zgodzie ze starymi założeniami, stare pole "marketing_terms" będzie przesyłane w oparciu o stan zgody marketingowej e-mail

15.07.2025 następuje koniec okresu przejściowego. Od tego dnia zaprzestajemy jakiekolwiek obsługi starej zgody marketingowej w ramach integracji marketing automati

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za feedback Wystąpił problem podczas oceny artykułu.

Wciąż potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami