Wskazówki konfiguracyjne dla dopasowania integracji GetResponseż do przejścia na nowy model zgód marketingowych
W związku ze zmianą modelu działania, system nie będzie dłużej aktualizował wartości dotychczasowej zgody marketingowej (marketing_terms
). Zamiast niej będą przesyłane trzy osobne zgody dla kanałów komunikacji:
email_consent
– zgoda na kontakt mailowysms_consent
– zgoda na kontakt SMSphone_consent
– zgoda na kontakt telefoniczny
Zmiany te umożliwiają precyzyjne targetowanie oraz zgodność z przepisami RODO i nowym prawem komunikacji elektronicznej.
Jak dodać nowe pola pod zgody marketingowe
Aby obsłużyć nowy model zgód w GetResponse, należy ręcznie dodać pola dodatkowe w systemie:
- Zaloguj się do GetResponse
- Przejdź do Narzędzia → Kontakty → Pola dodatkowe https://app.getresponse.com/custom-fields
Kliknij „Create custom field”
Utwórz kolejno 3 pola:
- email_consent
- sms_consent
phone_consent
Konfiguracja każdego pola:
- Typ danych: Tekst (Text)
- Format prezentacji: Single answer
- Lista wartości:
Tak
,Nie
Dostosuj automatyzacje wykorzystujące stary model zgód marketingowych
Zalecamy dokładny przegląd wszystkich automatyzacji, które wykorzystywały dotychczasową zgodę ogólną (marketing_terms
), w tym:
- kampanie e-mail (powitalne, retencyjne, promocyjne)
- reguły inicjujące wysyłkę po wyrażeniu zgody
- segmentacje kontaktów oparte na zgodach
- dynamiczne treści warunkowane stanem zgody
Zaktualizuj logikę do korzystania z trzech nowych pól (email_consent
, sms_consent
, phone_consent
). W razie wątpliwości, skontaktuj się z zespołem wsparcia GetResponse.
Termin przejścia na nowy model zgód oraz okres przejściowy
1.07.2025 następuje przejście na nowy model zgód.
W okresie przejściowym dla utrzymania aktualnego sposobu integracji, będą przesyłane również dane w zgodzie ze starymi założeniami, stare pole "marketing_terms" będzie przesyłane w oparciu o stan zgody marketingowej e-mail
15.07.2025 następuje koniec okresu przejściowego. Od tego dnia zaprzestajemy jakiekolwiek obsługi starej zgody marketingowej w ramach integracji marketing automati