Wskazówki konfiguracyjne dla dopasowania integracji Salesmanago do przejścia na nowy model zgód marketingowych


W związku ze zmianą modelu działania, system nie będzie dłużej aktualizował wartości optIn / optOut tak jak to robił do tej pory. Zgody wyrażane na stronie będą przesyłane jako zgody dodatkowe, a zarządzanie zapisami na listy wysyłkowe zostanie przeniesione do reguł automatycznych w Salesmanago.

Wytyczne dla integracji z obsługą zgód przy pomocy dedykowanych pól

Jeśli Twoja konfiguracja integracji ma wybrany Sposób wysyłania zgód jako "wartości dedykowanych pól" dokonaj następujących zmian.


I. Dodaj zgody per kanał komunikacji


1.Wejdź do panelu Salesmanago w zakładkę lista zgód dodatkowych

  1. Dodaj nowe zgody o nazwach: EMAIL, SMS, PHONE
  2. Znajdź identyfikatory zgód

  1. Wpisz ID poszczególnych zgód marketingowych w korespondujących polach na formularzu konfiguracji integracji w Caterings

II. Dodaj reguły automatyczne dla aktualizacji zgód w Caterings


Ten krok jest wymagany dla prawidłowej komunikacji na linii Salesmanago <-> Caterings i do obsługi przesyłania zmiany stanu zgód realizowanej w Salesmanago do Caterings.


  1. Wejdź do panelu Salesmanago w zakładkę reguły automaztyzacji
  2. Utwórz nową regułę, kliknij “Nowa reguła”

  1. Przejdź do "Ustawień" i wprowadź następujące opcje:
    1. Liczba uruchomień dla jednego kontaktu - maksymalną dostępną liczbę
    2. odstęp pomiędzy uruchomieniami: 0 dni
    3. nie zaznaczaj aktywności w przedziale czasowym
    4. Grupa: dowolna
    5. Nazwa musi odpowiadać typowi zdarzenia, dostępne opcje w tabelce poniżej (TU PODLINKUJMY DO TABELI)
  2. W regule zdefiniuj:
    1. Zdarzenia - Zmiana stanu zgody - np. udzielenie zgody EMAIL
    2. Akcje - wyślij informacje na temat uruchomionej reguły
      1. Adres url: https://api.twoj-caterings.pl/v2/external-service/salesmanago/rule-webhook zamień część https://api.twoj-caterings.pl na domenę odpowiadającą używanej instancji.
      2. Zaznacz autoryzację http auth basic i wprowadź hasło takie samo jak API Secret
  3. Postępuj tak dalej dla następnych zdarzeń, którymi chcesz zmienić wartość zgody w Caterings.

Pamiętaj o tym że nazwa reguły musi być dokładnie taka jak w tabelce poniżej.

Na podstawie wywołania webhooka system rozpoznaje kontakt wg. następującego priorytetu:

  1. contactId – identyfikator kontaktu
  2. email – adres e-mail
  3. phone – numer telefonu

Nazwa reguły Działanie
caterings.consent.email.grant Przyznaje zgodę e-mail
caterings.consent.email.remove Zdejmuje zgodę e-mail
caterings.consent.phone.grant Przyznaje zgodę telefoniczną
caterings.consent.phone.remove Zdejmuje zgodę telefoniczną
caterings.consent.sms.grant Przyznaje zgodę SMS
caterings.consent.sms.remove Zdejmuje zgodę SMS

III. Dodaj reguły automatyczne dla listy wysyłkowej OptIn (opcjonalne)


Jeśli korzystaliście z listy wysyłkowej opartej na OptIn i chcielibyście zachować logikę aktywacji OptIn, gdy zgoda jest potwierdzona, możecie wykorzystać w tym celu regułę, którą należy skonfigurować


  1. Wejdź do panelu Salesmanago w zakładkę reguły automaztyzacji
  2. Utwórz nową regułę, kliknij “Nowa reguła”


  3. Przejdź do "Ustawień" i wprowadź następujące parametry:
    1. Maksymalna liczba uruchomień
    2. Odstęp: 0 dni
    3. Brak ograniczeń czasowych


  1. W regule zdefiniuj:
    1. Zdarzenia: Zgoda potwierdzona / cofnięta / niepotwierdzona

      Warunek: kontakt ma zgodę potwierdzoną

      Akcja:

      1. Jeśli tak: dodaj do listy wysyłkowej
      2. Jeśli nie: wypisz z listy
  2. Powyższą operację wykonaj dla wszystkich zgód marketingowych.






Postępuj tak dalej dla następnych zdarzeń którymi chcesz zmienić wartość zgody w Caterings,

Wytyczne dla integracji z obsługą zgód przy pomocy tagów

Ten rodzaj konfiguracji nie wymaga szczególnych zmian w zakresie samej integracji. W zależności od typu zgody udzielonej przez klienta do bazy tagu dodawany będzie suffix korespondujący z danym typem zgody, tj. _EMAIL, _SMS, _PHONE”

  • {TAG_PREFIX}_SMS - Jeśli użytkownik ma wyrażoną zgodę na kontakt sms
  • {TAG_PREFIX}_EMAIL - Jeśli użytkownik ma wyrażoną zgodę na kontakt email
  • {TAG_PREFIX}_PHONE - Jeśli użytkownik ma wyrażoną zgodę na kontakt telefoniczny

Dostosuj automatyzacje wykorzystujące stary model zgód marketingowych


Zalecamy przegląd wszystkich istniejących automatyzacji, reguł, kampanii oraz segmentów, które korzystają ze starego modelu zgody marketingowej.

🔍 Sprawdź:

  • które scenariusze marketingowe (np. powitalne, ratowanie porzuconych koszyków, kampanie retencyjne) opierają się na obecności zgody marketingowej,
  • czy są reguły wykluczające brak zgody lub inicjujące wysyłkę przy jej udzieleniu,
  • czy stan zgody wpływa na obecność na listach wysyłkowych, scoring, dynamiczne treści lub etykiety

🎯 Dostosuj je do nowego modelu zgód per kanał (e-mail, SMS, telefon), aby zapewnić ciągłość działania po 1.07.2025 r.

W razie problemów z konfiguracją samych automatyzacji zalecamy kontakt bezpośrednio z zespołem wsparcia Salesmanago.



Termin przejścia na nowy model zgód oraz okres przejściowy

1.07.2025 następuje przejście na nowy model zgód.

W okresie przejściowym dla utrzymania aktualnego sposobu integracji będą przesyłane również dane w zgodzie z starymi założeniami stare pole marketing_terms będzie przesyłane w oparciu o stan zgody marketingowej e-mail

15.07.2025 następuje koniec okresu przejściowego. Od tego dnia zaprzestajemy jakiekolwiek obsługi starej zgody marketingowej w ramach integracji marketing automation.

Czy odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie? Dziękujemy za feedback Wystąpił problem podczas oceny artykułu.

Wciąż potrzebujesz wsparcia? Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z nami